Orzechy w diecie biegacza

Orzechy w diecie biegacza

Orzechy powinny znaleźć się w diecie każdego z nas, a w szczególności osób, które na co dzień biegają. Wszystko dlatego, że orzechy w różnej postaci mają wiele właściwości zdrowotnych i odżywczych. Jak się bowiem okazuje, bez względu na rodzaj orzecha, znajdziemy w nich mnóstwo witamin oraz składników mineralnych i odżywczych. Są to przede wszystkim magnez, witamina E czy sterole roślinne. Jeśli natomiast chodzi o samych biegaczy to orzechy są im szczególnie polecane, gdyż zawierają wiele kalorii. Dzięki temu orzechy świetnie sprawdzą się jako przekąska na dystansie kilku czy kilkunastu kilometrów, mogąc bez problemu zaspokoić zapotrzebowanie biegacza ma energię.

W takich sytuacjach trudno jest tymczasem zjeść rozmaite potrawy czy ogólnie dużą ilość pożywienia, dlatego małych rozmiarów orzechy będą tutaj najlepszym rozwiązaniem.

Dlaczego biegacze powinni jeść orzechy?

Ale prócz energii, orzechy dostarczą biegaczom także wiele innych przydatnych dla organizmu składników. Są one bowiem bardzo dobrym źródłem wartości odżywczych, zapewniając chociażby magnez, błonnik czy węglowodany. Nic więc dziwnego, że wielu biegaczy wprowadza orzechy do swojej diety i zabiera te małe przekąski razem ze sobą na poranne czy wieczorne treningi. Sporym plusem orzechów jest ich różnorodność, jak również wiele sposobów na ich podanie – czy to w ramach przekąski, czy też jako pożywny dodatek do śniadania lub kolacji. Głównie dlatego orzechy stały się bardzo popularnym elementem i to nie tylko dla biegaczy.